“O kadar yoğunum ki, emaillerime bakamıyorum, whatsapp’tan gönderirseniz hızlıca bakarım onay veririm!”
Email yazmayı, derdini yazılı olarak ifade etmeyi, karşındakinin cevabını yazılı olarak almayı sevenler için alışılması çok zor bir dönemdeyiz:
“WhatsApp’ta grup kuralım, beni de yönetici yapın, ben de ekibi ekleyeyim!”

THE END

İnsanın sevgilisiyle, arkadaşıyla, dostuyla, annesiyle saçma sapan gündelik muhabbetler döndürdüğü bu kanaldan neden görsel onayı alınır mesela? Neden 29 Ekim post metni onaylatılır? İsmi kayıtlı olmayan ve numaradan ibaret bir takım insanlarla chat yapmak zorunda bırakılmak neden? Neden 28 kişilik bir gruptan herkese hesap vererek bir tane cover görsel seçtirmeye çalışmak?

WhatsApp gibi bir uygulamanın kurumsal hayatlarda outlook yerine geçmesini anlamsız bulanlardan mısınız? Daha fazla grup kurup, bir üst konuşmada küfür günah konuşulan arkadaş gruplarımız varken, bir altında sevgilimizle iyi gecelerli, günaydınlı, ağzından kalp fışkırtmalı emojili mesajlarımız dururken, ortada sıkışıp kalmış 28 kişilik proje grubunun aktif bir üyesi olmak istiyor musunuz?

Aynı cihazı kullanıp bir uygulamaya bakmaya zamanı olup da diğer uygulamaya bakmaya zamanı olmama halini anlamak zor.  Gündelik hayatta iş akışlarını, kalitesini, verimliliğini, doğru zaman kullanımını da doğru karar alma potansiyelini de olumlu/olumsuz etkilediği tartışmaya açık. En önemlisi, kişisel tercihlerimizle bakıp bakmamaya karar vereceğimiz email iletişimin, whatsapp’ta online olunca “e ama okudun?” tacizine dönüşmesi biraz rahatsız da edici olabilir. Konuyla “cc” düzeyinde bile alakası olmayan ama grubun yöneticilerinden birinin karar vermesiyle gruba dahil olmuş birinin, “bence olmamış” deme lüksü olmamalı ya da grubun diğer üyelerinin de kendisine “E bence de sen olmamışsın” deme lüksü olmalı o zaman.

Hızlı iletişim için kullanılan bu kanalların bir yerden sonra “herkesin” dahil olmasıyla asla karar alınamamasına sebep olması kendi içinde bir çelişki yaratıyor. E ama hızlı ilerleyecektik, durduk?

İş yapış şekillerinin, mobil cihaz kullanım alışkanlıkları ve gündelik yaşam alışkanlıklarının değişmesine paralel bir yerlere evrileceği kabul görmüş bir gerçek olsa da, yakın çevremizle anlık iletişim için kullandığımız bir kanalın, işsel mevzuların takip edildiği platforma dönüşmesinden rahatsız olma hakkımız sonuna kadar saklı kalmalı. (DELİRDİ)