Son yıllarda şirketlerin pazarlama fonksiyonunda görev alan ekiplerin çokça gündeminde olan içerikle pazarlama artık pek çok uluslararası ve yerel şirketin “İnsan Kaynakları” ekipleri tarafından da merak edilir oldu. Tamamen kişisel tecrübelerimden hareketle; kurum içinden nasıl hikayeler çıkartabiliriz ve bilhassa üniversiteden yeni mezun olacak gençleri şirketimize çekebiliriz soruları İK ekipleri tarafından brief formatına çoktan dönüştü ya da dönüşmek üzere.

O ismi dev puntolarla yazılan şirketler, gerçek insan, gerçek ofis hikayeleri anlatmak istiyor. Bizim zamanımızdaki “Kariyer Günleri” etkinliklerinde gerçekleşen didaktik kurum anlatımları yerini dijital kanallarda anlam ifade edecek hikayelere bıraktı. “Biz sizi neden tercih edelim sorusu”, üniversiteden mezun olan gençler tarafından sorulan “ben sizi neden tercih edeyim?” sorusuna dönüştü. Artık ürün/marka tüketicisine konuşan satış/pazarlama ekipleri kadar, potansiyel çalışanlara konuşan insan kaynakları ekipleri de içerikle pazarlama yöntemleriyle dertlerini anlatmak istiyor.

Şirkete dair bilgi her yerde mevcut, ama içerideki dünya? Gerçek çalışan hikayeleri? Gündelik hayata temas eden sosyal haklar? Gerçek deneyimler?

İsmi lazım değil bir şirketin İK ekipleriyle yaptığım toplantıda öğrenmiştim, Avrupa Yakası’nda faaliyet gösteren bu şirket, Anadolu yakası çalışanları için deniz yoluyla servis imkanı sunuyordu. Gözlerim parlamıştı bunun içerik değerini düşününce. Çünkü o “ben sizi neden tercih edeyim?” sorusunu soran gençler de artık maaş beklentisinin yanında hayatımı ne kadar kolaylaştıracaksınız sorusunun cevabı olacak hikayelerin peşinde. Internetlerde en kolay bulunabilecek bilgiler zaten orada, mülakat teknikleri, özgeçmiş hazırlamanın en kolay yolları vb.

İnsan kaynakları fonksiyonları şirketlerin kurumsal web sitelerindeki bir sekmeden fazlası olmaya başladı. Bolca Kuzey Avrupa ülke insanı barındıran stock görseller ve bitmek bilmeyen metinler yerini yaratıcı mecra kullanımına ve özgün içeriğe bırakıyor. O en çok tercih edilen şirketler sıralamasında üst sıralarda yer alma hedefi olan şirketler… İçerikle pazarlama yapabilen İnsan Kaynakları ekiplerine yatırım yapan kazanacak.