IGTV adeta bir Youtuber olmanız için ortam sunan son Instagram özelliği… Sevdiğiniz hesapların paylaştığı yeni içerikleri takip ederek ya da direkt kendi videonuzu paylaşarak kullanabileceğiniz bu özellik ayrıca bir uygulama olarak da kullanılabiliyor. Şimdilik IGTV’yi genellikle influencerlar takipçilerine Youtube’da ne tarz içerikler görmek istediklerini sormada kullanıyorlar.

Makyaj videoları, influencerlardan günlük vloglar, uzman röportajları, marka soru-cevapları ve şirin kedi köpek videoları, şu ana kadar IGTV’nin akışında en çok kullanılan paylaşımlar ve hayır, henüz bu özellikle para kazanılamıyor.

Bazı büyük markalar şimdiden IGTV’nin müşterilere ulaşmada potansiyel bir güç olduğunu ve hatta Youtube’dan daha interaktif bir ortama dönüşeceğini söylüyor.

Loop’a alınmış taco yeme reklamları

Netflix, Chipotle, Bacardi gibi büyük markalar tarafından denenen aynı işi tekrarlayan videolar IGTV’de marka kullanıcıları tarafından keyifle seyrediliyor. 

Netflix bu yeni Insgragram özelliğini kullanmaya, Riverdale dizisinde Cole Sprouse’un efsane burger yeme sahnesini loop’a alarak başlamıştı. 1 saat boyunca yavaşlatılıp daha cazibeli bir şekle büründürülen sahne 676.000 izlenme ve 5.000 yorum almıştı.

IGTV’yi, ne bir Netflix ne de yeni hikaye paylaşma seçeneği olarak kabul edemeyeceğimiz belli.  Kısacası, uzun süreli, hikayesi olan içerikler anlatmak isteyen markalar için uygun, ancak klasik mottoda düşünün daha lokal ve küçük markalar için pek de sağlıklı olmayan bir özellik diyebiliriz.