Mobilin tek cihaz olma yolundaki büyüyüşü, reklam verenler ve ajanslar için cevaplanması gereken birçok yeni soruyu da beraberinde getiriyor. Uzun zamandır özellikle tasarımsal anlamda değerlendirilen mobil dönüşüm çabası kendine içerik tarafında da alan açmaya başladı ve artık kendimize en çok sorduğumuz bir diğer soru; “İçeriklerimizi nasıl mobil uyumlu hale getirebiliriz?” sorusu.

Mobil uyumlu bir site yaratmak, içerik stratejisinin çok önemi bir parçasıyken, iyi bir kullanıcı deneyimi açısından asla tek başına yeterli görülemez. Metin, video, görsel vb. içerik tipi ne olursa olsun, tüm malzemelerin akıllı cihazlara uygun şekilde üretilmesi oldukça önemli.

Bilgisayar ve mobil kullanım alışkanlıklarının birbirinden çok farklı davranışsallar taşıması sebebiyle; içerikle pazarlamada, cihaz bağımsız bir içerik stratejisi benimsemek yanıltıcı olabilir. Bunun yerine cihaz bazında görünürlük sağlayabilmenin ve kullanıcı deneyimini iyileştirebilmenin yollarının araştırılması reklam verenler için çok daha önemli hale geliyor. Mobildeki dokunma odaklı tüketim alışkanlığı üretilen içeriğin özelliklerine, yayınlanma şekline, tüketim alanlarının belirlenmesine yön veren en etkili davranışsal.

Peki, mobilin yön vereceği bir içerikle pazarlama stratejisi için nelere dikkat etmeli?

İçeriğin Şekli Nasıl Olmalı?

Mobil cihaz üzerindeki en öncelikli beklenti istenen içeriğe çok hızlı erişebilmek ve kolay okuyabilmek. Ekranlar her geçen gün büyüse de; mobil cihazlar üzerinden scroll ederek uzun bir içeriği okumaya çalışmak oldukça zor.

Daha kısa paragraflardan oluşan, ana başlıkta kullanıcının dikkatini hızlı çekebileceğiniz içerikler tercihiniz olsun. İçeriğin en önemli ya da ilgiyi arttırabileceğini düşündüğünüz kısımlarına içeriğin başlarında yer verin. Madde madde kısa başlıklar ile konuyu ele alın. İçinde görseller barındıran içerikler hazırlayın.

Mobil Aramalara Nasıl Cevap Verebilirsiniz?

İçeriğinizin hangi sorulara cevap verir nitelikte hazırlanacağına karar vermeniz önemli. Amacınız anlık ihtiyaca yönelik cevaplar üretmek mi, yoksa daha uzun vadeli ihtiyaçlara cevap niteliği taşıyacak bir içerik hazırlamak mı. Önce buna karar vermelisiniz. Vereceğiniz bu karar, rakiplerinizin sizin için önemine, içeriğinizin çeşidine ve şekline yön verecektir.

Aramaların anlamlı soru cümleleri içerdiği bir davranışsalın hayatımıza daha çok yerleştiğini de gözlemliyoruz. Bu noktada arama motoru algoritmaları için, içeriklerinizin bu sorulara ne kadar doğru cevap verebildiği çok daha önemli bir hale geliyor. İçerikte kelime bazlı uyumdansa, semantik uyum önceliklendiriliyor.

Yavaş yavaş hayatımıza girmeye başlayan sesli arama trendini de göz ardı etmemek gerekli. Henüz bu alanda gidecek çok yol olsa da, kullanıcı arama davranışsalının bu yöne doğru kaydığını göz önünde bulundurmak, içerik stratejisine yön verirken ihtiyacı doğru belirlemek uzun vadede fark yaratacak durumların gelişmesine sebep olacaktır.

Peki ya İçeriğiniz Bir Video ise;

Videonuz sessiz başlasın. Kullanıcılar, içeriğinizi izlerken sesli bir içerik izlemek için uygun bir ortamda olmayabilirler. Olası durumları göz önüne alarak içeriği yayınlamak önemli. Sessiz izleme anları için videolarınıza alt yazı eklemek de daha tüketilebilir içerikler üretmenizi sağlar.

Sosyal Ağlar Stratejinizin Neresinde?

Kullanıcıların sosyal medya hesaplarından paylaşmak isteyecekleri içerikler üretin. Sosyal mecralar, içeriğinizin yayılımı için mobil uygulamalar sayesinde tüm hesapların birbiri ile en kolay etkileşime geçebildiği platformlar. İçeriklerinize yerleştireceğiniz paylaşım butonlarını görünür formatlarda entegre ederek paylaşım aksiyonunu arttırmanız mümkün.

İçeriğiniz İlgi Çekiyor Mu?

Üretilen içerik ilgi çekiyor mu sorusuna doğru cevaplar alabilmek ise işinizin en önemli kısmı. İçerik sayfasını kaç kişi ziyaret etti, bu içerikte ne kadar zaman geçirdi, kullanıcılar bu içerik üzerinden ortalama kaç sayfa ziyaret etti gibi veriler ilk başvurmanız gereken kaynak veriler. Bunların yanı sıra; daha doğru analizler, içerik stratejinize uzun vadede yön verecek iç görüler üretebilmek adına; kullanıcıların ne kadar sıklıkla içeriklerinizi okuduğu, tekrar ziyaret oranlarının ne seviyede olduğu gibi ölçümlemeler de analiz süreçlerinize dahil etmeniz gereken veriler arasında yer almalı.