– Merhaba, biz içerik pazarlaması yapıyoruz.
– Merhaba, ama bizim sosyal medya ajansımız var!

Çalıştığı son kurumsal yapıdan ayrılıp ben artık bildiklerimi farklı sektör ve markalar için değerlendireceğim diyen birinin hayalini kurduğu diyalog bu olmamalı. Ajans olarak içerik pazarlaması yapmaya karar verdiğimizde, içeriğin sadece sosyal medya iletişimi için üretilmeyeceğini bilen bir kurumsal yapıdan diğerine koşacağımızı düşünüyorduk.

Koşmadık 🙂

Yaklaşık iki buçuk senedir gerçekten içerik pazarlaması anlatmakla geçiyor. Sosyal medya kanallarına göre içerik dizayn etmekten öteye geçip sosyal medya kanallarına da gerektiği durumlarda uyarlanabilecek içerikler üretmenin peşinden koşmak…

Bütünüyle kavramlar karmaşası olan pazarlama dünyasında, ağızlara pelesenk olmuş “içerik” kelimesini pazarlama terimi olarak kullanmanın yolu illa sosyal medya kanallarından geçmek zorunda da değil.

Marka tarafında çalışırken en basitinden markalarımız için web sitesi yaparken kreatif dijital ajansımızdan tümüyle web sitesini yapmasını beklerdik. Ajanslarımızdan gelen ilk sorulardan bir tanesi: “Bize içeriği göndereceksiniz değil mi?” olurdu. Marka yöneticisi olarak sitede marka ve dünyasıyla ilgili neyin yer almasını istiyorsak düz yazı halinde onları gönderirdik ve bu içerikler siteye malzeme olurdu. Çünkü o zamanlar sitenin ne söylediğinden çok görsel olarak ne kadar etkileyici olduğunun anlam ifade ettiği zamanlardı. Tasarım dünyası için harcanan emek, içerik dünyası için harcanmazdı. İçeriğin siteye “NASIL” yerleştirildiğinin daha önemli olduğu yıllar…Ortaya markaya ait domain’in de boşa gitmediği web sitesi çıkardı. İlk 1-2 ay büyük medya planlarıyla büyük mecraların büyük reklam alanlarında büyük bannerlar yayınlanırdı. Siteye trafik akardı, akardı, akardı da sonrası medya planı bitince o süslü raporlara malzeme olacak ziyaretçi sayılarında eser kalmazdı. Sonra da zaten marka yeni bir kampanya yapacak da, o kampanya bilgileri marka yöneticisi tarafından ajansa iletilecek de ajans onun girişini o büyük tasarımlı siteye girecek…

Artık markaların o web sitesi yapılırken “Peki sitede ne tip içerikler olacak, marka dünyasıyla ilgili içeriği hangi ekip hazırlayacak, o içerik hangi mecrada yayınlanacak, o içeriği en doğru hangi ekip yazacak, çekecek, hazırlayacak, planlayacak” dediği dönemdeyiz.

Video, GIF, yazı, anket, yarışma fark etmez; web sitesi, blog, sosyal medya, dergi, mobil uygulama demeden içeriği yaratacak kreatif içerik ajansları şirketlerin içerik üretecek ve kendi hedef kitlesine – ki bu tüketici olur, kurum çalışanı olur, kurum potansiyel çalışanı olur- ulaşmaya çalışan her departmanlarıyla yan yana olmalıdır.

Çünkü içerik pazarlaması demek sosyal medya hesapları üzerinden topluluk yaratmak için o bir şekilde beğenmiş kullanıcılara “Bu Cuma akşamı planınız ne?” soran ya da “Bir müzik aleti olsan hangisi olurdun?” postu hazırlamaktan çok ötedir.

Elinizdeki mevcut ya da potansiyel içeriğin bir an önce farkına varıp, onu doğru kullanmanız dileğiyle!

Görsel: Eugenia Loli